En vacker höstdag...

är det verkligen idag ... o nu börjar solen sakta ,sakta tränga sej igenom molnen..o lite blå himmel visar sej... Härligt ... Med andra ord ska jag ut o göra lite av höst arbetet i trädgården ... Det är härligt det ... Åskar min lille älskling ... ja, kissen min... han njuter redan av dagen ... han har varit ute flera gånger i natt o när jag gick upp efter min goá sovmorgon så satte han sej genast vid dörren o skulle ut igen ... Sådant är verkligen skönt tycker jag ,när jag ser hur han njuter av ngt ...o i detta fall vädret ... Nu närmar sej ögonoperationen... det ska bli så skönt ... ja, jag har inga ord för hur skönt det ska bli att kunna se ordentligt igen... Har nog aldrig längtat efter ngt så mycket ... Nu måste jag ut i solen ... ha det så skönt o jag hoppas solen lyser även på DEj! Kram!
1 FIA:

skriven

Hej! Vill bara berätta att jag nyligen hittat din blogg och tycker väldigt mycket om den. Jag är nybliven pensionär och drömmer om ett liv på landet... Oroa dig inte för starr-operationen; jag har flera äldre vänner som genomgått den och upplevde den positivt. Synd att köerna kan vara långa. Jag bor i "ljusa Småland", i en stor stad som jag längtar bort ifrån.

Puss till Åskar!

Svar: Hejsan min nya vän!Tack för Dina kommentarer.. Vad roligt att Du gillar min enkla blogg.. Tycker om att skriva men det händer inte så mycket i mitt liv o sen skriver jag ju precis det som händer ..lägger inte till ngt .. och då kanske det inte blir så spännande ,, men det jag skriver stämmer med verkligheten..
Ja , livet på landet är verkligen skönt... nu när man kommit upp i åren..Tyst o lugnt ..precis som jag vill ha det ...o för Åskars del finns det ingen trafik... o det tycker både han o jag är skönt...Vi, bor utanför Alingsås... ( Västergötland).. Även om Alingsås inte är så stor så är det iallafall en stad... med stress .
Har haft hund förut men när värken blev värre ojag inte kunde ge henne den motion hon behövde så fick sonen ta över henne .. men nu är hon en ängla hund sen ett antal år sedan..
Vad har Du för hund? Har också alltid älskt naturen ... förr traskade också jag runt överallt .. och njöt väldigt av det ... men nu när jag ofta använder rollator får jag snällt hålla mej på sådana vägar där den kommer fram..Men jag älskar ju inte naturen mindre för det .. Hoppas Du o din lilla hund har det bra... Kram frå Elle o Åskar..
Elle

2 FIA:

skriven

PS. Glömde ju berätta att även jag har fibromyalgi...drabbades redan vid 22 års ålder, men då kallades sjukan mjukdelsreumatism. Och lite artros ovanpå det! Älskar att läsa, skriva, traska runt i naturen med hunden... Var i landet befinner ni er, du och Åskar? DS.

3 FIA:

skriven

Skriver i all hast...har varit hos tandhygienisten och blev rätt yr av bedövningen SAMT att ETT besök kostar nästan 1000 kr. Hur kul är det för en s.k. "fattigpensionär"?! Jag och min före detta särbo har delad vårdnad om ZEB, 10 år. Schäfer/belgisk vallhund: malinois. Husse har artros och rör sig sämre än jag gör. ZEB bor hos honom och jag har obegränsad umgängesrätt! Hunden har det roligast tillsammans med mig - lekfull, yster och lydig. Vi tränar mycket sökövningar utomhus; mental träning (problemlösning) är minst lika viktigt som promenader / rastning - för att de ska må så bra som möjligt.

Nu drar jag mig mot sängen och låter ett par Alvedon 665 mg göra verkan medan jag vilar ut!

KRAM till dig och Åskar!

PS. Finns du på Facebook?

Svar: Go morgon på dDEj! ja , det är morgon ännu här .. trots att jag gick upp vid 8... Hoppas Du känner Dej bättre idag ...Låter härligt med Zeb... Skulle önska att jag också kunde ha hund... men nuär det som det är o jag är lycklig övwer att ha Åskar... Nu ska min dag börja ... jag ska in i duschen o sen blir det lite planering av vad som ska göras innan tisdag då operationen ska ska ske ... I morgon får jag skjuts in till stan ,då ska jag försöka få handlat det som behövs inom en 14 dagars period .. bland annatlite kattmat .. torrfoder o lite go´mat till Åskar ..det känns som om det är de viktigaste faktisk..

Jo jag är med på Facebook.. Sök på Eleonor johansson så hittar Du mej .. Jag har
samma foto där som här ... Är så roligt att ha fått kontakt med Dej! Önskar dej en riktigt bra dag ...Kramar...
Elle

Kommentera här: