Morgonen började med ett...

underbart solsken ,jag tänkte, nu blir det en härlig Lördag.... meen.... Lördag blir det ju o härlig kan den ju bli utan sol förstås ...för nu tornar stora mörka , blåsvarta, moln upp sej bakom skogen o granarnas toppar... Vi klarar oss nog inte utan regn i dag heller... Förr älskade jag att städa ... nu närmast hatar jag det ... Det som gick på ngr timmar förr ,tar mer än en dag nu.... Det blir många pausar i tex .dammsugandet .. då ryggen känns som den skulle gå av... fniss.. jag vet ju att den inte kan det ... men den svidande känslan gör att pauserna blir både många o långa... Jag hoppas min son kan hjälpa mej med att få upp ett vitrinskåp på väggen här när han kommer fram på dagen ... Jag köpte det för länge ,länge sedan .. på en seconhandbutik... men det har blivit stående på ett en bänk... skulle vara så trevligt att det kom upp på väggen ngn gång .... Måste också handla ...får se om jag kan ta mej in till stan på egna hjul... Jo det ska nog gå idag ..för ögonen känns ovanligt bra .. är fortfarande tre veckor innan jag ska ner till Götebprg på en undersökning inför ögonoperationen... Viken är av det enklare slaget antar jag ... eftersom det gäller Grå starr.. Nej nu måste jag sätta igång här ...så Jag önskar Dej en härlig lördag ... gärna med lite sol.... Kram!
Foto: Lite nostalgi....min gamla spargris sedan barndomen...

Kommentera här: