Fredag! Det är det ju nästan jämt ....tycker iallafall jag...

Go´morron! Fredag... hur sjukt fort går veckorna nu för tiden... Tycker att det alltid är fredag... ja, nästan , i allafall.. Lite normltemperatur ute just nu...-3grader ..igår kvällvid 21 var det -11 drygt.. det varierar rätt rejält.. Idag sa jag försöka få in lite ved så jag har för det ska ju bli "jätte"kallt nästa vecka ...och jag kan inte ta mycket ved åt gången.. o inte bära många gångr förrän det värker som fan i ryggen.. så det är bäst att ta det i omgångar ... Var uppe tidigt i morse o tog värkpiller ... men inte sjutton hjälpte de ,inte...Det är bara att ta allt i sakta mak... för att åtminstonne få lite gjort ... Ja , det är bara att acceptera att sånt är livet ... precis som Anita Lindblom sjöng förr i världen... Åskar är ute ...som vanligt ..tycker han är lite mera som vanligt idag .. o i natt har han legat i min säng igen... Jaha,så var det väl färdig klagat för denna gången... får se om jag kan skriva ngt posetivt ocjkså...eller iallafall ngt som inte är alltför tråkigt ... fniss... Det jag skriver är inte menat som att klaga ... utan mera som att det behöver komma ut ..eftersom det bara är jag o Åskar som går här o "pratar" med varann o de ska jag säga ..nu för tiden pratar han absolut inte så mycket som förr..då var det ett jamande från morron till kväll i olika tonlägen De stunder han behagade vara hemma . Nu är det mest små pip o olika tonlägen men då han blir sur på mej så vet han precis hur han ska jama för att få mej att bli "snäll" igen mot honom o göra precis som han vill...Ja, ja, de små kissarna vet precis hur de vill ha det och hur de ska hantera sin mattemamma ... i allafall oftast..fniss. Igår tittade solen fram en liten stund på eftemiddagen alldeles innan den skulle gå ner, Inte lång stund men jösses vad skönt att se den o glad blev jag också... men än så länge idag är det mulet o väldigt grått.. men jag är glad ändå ...det kunde ju snöat...fniss... Nej , nu får detta var nog skrivit för denna gången... för här händer ju inte så mycket ... både på gott o ont...Det är lugnt o skönt... Jag önskar Dej en jätteskön dag .. vare sej Du har solsken eller nerderbörd.. där Du är ..men jag hoppas ju givetvis att det är solsken...Kram! Foto...Min syster Birgitta har varit ute o lekt med snö... hon skulle göra en snögubbe men det blev en sjöljungfru...fniss...

Kommentera här: