Värme o vattenbrist ...

God morgon! Mulet men ack så varmt .. , 16 grader har det varit under natten men när jag satte mej här på altanen vid 7.30 vaar det +20 ... alldeles vindstilla o så himlen täckt av moln... Nu ser jag faktiskt att det håller på att spricka upp och vad månne temperaturen då bli... Puh... En liten Åskar har varit ute hela långa natten ... Var väl skönt o en gnutta svalt då kan jag tänka mej..men nu ligger han jämte mej, här ..på bordet ,naturligtvis... Mina blommor här på altanen ..ser ledsna o lite vissna ut men jag har inte vatten så jag vågar vattna dem... ska flytta dem så de får skugga om solen kommer fram, o sen ska jag kolla om det blivit lite mer vatten i brunnen nu när jag knappt använder det.. Men jag tror ju inte det för sinar det ,så fortsätter det väl tills vattnet i marken fylls på av regn ..ett underbart ord nu i torkan.. Nu kom bonden o visst , han besprutar potatisen... det är bara tredje gången än så länge ... i sommar ... men för varje gång han besprutar dem så känner jag att jag blir mer o mer anti till att äta allt som odlats i större jordbruk om det inte är garanterat ,ekologiskt... Det blir de små producenterna som ska få leverera mat till mej... Nej nu ska jag försöka komma igång med dagens sysslor... och jag önskar ER, Alla mina goá vänner
en underbar dag ... Kram!

Kommentera här: