GLAD PÅSK !

God morgon! Ett underbart solsken.. men det är flera frost grader ...när jag tittade för en stund sedan var det -5... 5 st rådjur hade jag utanför köksbordet när jag kom upp... öppnade dörren för att kolla om Åskar var i närheten ... rådjuren tittade bara upp sen fortsatte de att leta efter ngt ätbart i marken...Det är just det som är så underbart ,tycker jag , att djuren här vänjer sej vid oss som bor här och är aldrig rädda när vi agerar med dörrar eller annat ljud som de har vant sej vid.. Jannes urnsättning blev fin... Jag var upp till kyrkogården i går också o tittade till den lilla graven som finns ett tag till .. o så ska hans namn komma upp på
en platta på en sten ..tillsammans med andra namn ..så småningom..Känns bra att ha honom där ... kan åka upp o "prata" med honom dåd o då när jag saknar honom spom mest.. Tydligen får man också sätta en blomma i gruset runt stenen med namn... Ja det kommer nog bli vackert så småningom ... Nu såg det ut som han var först vid denna långa gjutna sten som namnbrickorna skulle sitta på... Min son ska dyka upp här i dag eller morgon men kommer han idag så blir det nog ganska sent ...eftersom han sover länge på morgonen när han är ledig från jobbet... När jag bäddat o ärklar här med mina morgonsysslor ... ska jag klippa till en t-shirt eller två... får se hur mycket jag får gjort ..men inget annat står på schemat idag .. Ha en riktigt lugn o fin Långfredag... KRAM!

Kommentera här: