Ännu en vårdag, hoppas jag..

God morgon, en morgon som har börjat på ett mjukt o trevligt sätt... Pratade tidigt med min väninna ...och så är inte dumt att börja dagen..Avhandlade lite kul saker ...med prat... Tänk i natt, kl 02 när jag var uppe var det 7,6 grader varmt...ute...inte undra på att kissen min gillar läget..Fast trots "värmen" så ligger han nu inne i vardagsrummet i sin stol o trynar(sover).. Vågar knappt skriva det , men idag tycker jag mej må lite bättre ...en sådan där pirrande känsla av nyfikenhet ..o sätta igång med ngt håller på att ta fast mej...Helt underbart om det fortsätter ... Jag vill det verkligen .. vill ha en massa roliga saker att fundera på o göra ... I natt har det regnat ganska rejält.. även det känns bra .. ja, faktiskt...en massa vatten behöver ju allt växande ha nu till våren..Märks verkligen när björkarna börjar suga i sej vattnet i marken här .. då försvinner de här små tillfälliga sjöarna som finns runt omkring oss .. men än är de inte törstiga ... Nu ska det bli gjort lite härhemma ...inga stora saker bara vanligt veckogöra ... men för mej är det ett steg framåt... för det var ett bra tag sedan det kändes så bra som det gör idag ..Nej jag ska inte förta mej som jag har så lätt att göra.. ska verkligen ta det lugnt.. ... Det funkar nog det också..Ha det nu så gott ..o var rädd om Dej..Kram! Foto: Min syster Birgitta Dahlstrand, virkade en påskkäring på fri hand förra året , tycker deno helst katten är så häftig..

Kommentera här: