Ytterligare en vårdag!

Lördag o solsken...vad kan jag mer begära så här tidigt på året...Nej, jag begär absolut inget mera ..Känns så bra så... Har variti stan o handlat.. hämtade upp Gunilla, min syster så vi var på Maxi...o ett par affärer till men sjutton det är alltid ngt jag glömmer ,fniss.. Hade tänkt köpa en stegräknare .. tror faktiskt att det kan få igång mej... o så ska jag börja med de rörelser jag fått av sjukgymnasten för ngr år sedan..får inte heller glömma att få ordning på motioncyklingen framför tv,n..Som Du ser ska jag bli en "ny" människa...Ja,ja..stora förhoppningar o framtidsvyer kan man ju ha... Ska tala om att jag blir glad om jag gör hälften av vad jag planerat ...Behöver ju inte göra allt varje dag kanske ... Just nu är jag proppmätt ...Åt två pannkakor med räksallad i ... "Konstig blandning " kanske ,men himla gott... En liten fyrfota herre satt vid dörren oväntade när jag kom hem.. Han hade nog kollat in solen...o han försvann ut utan att inta mat som han brukar ...ja våren ställer till det både för mej o katten...fniss.. I morse när jag satt och drack mitt morgon kaffe ..såg jag bort i skogskanten fyra små vita " rumpor" som hoppade upp o ner, rådjuren verkade vara på väldigt gott humör ...annars står de ofta blixtstilla o kollar långa stunder men nu hoppade de o skuttade runt...De är väl också glada åt solen som värmer lite ... Än i år har de inte varit uppe på altanen... det brukar ske sådär en gång om året .. att det är en liten en som förvirrar sej upp på altanen..för att hälsa på... Nej nu får jag sätta på kaffe .. så att jag får fart på mej...Det är gott med kaffe på maten.tycker jag... Ha nu en skön lördag ... Kram till den som vill ha... Foto: Hönsfamilj som min syster Birgitta Dahlstrand virkat .

Kommentera här: