Idag är det vitt ute...så härligt med lite ljusare ...väder....

Hej mitt vinterland...Nej hej på Er alla vänner får det bli... men mitt vinterland är inte fel det heller för det har snöat här hela förmiddagen o det som skulle övergå i regn ... det kom aldrig ,tack o lov... Nu är det frostgrader igen... Åskar o jag skulle gå efter posten ... men se det ville han inte ..för gå ut nu när det är snö...Nej du ,det gick han inte på... Tog på honom koppel för då brukar han vilja följa med ... han förstår att då är jag med honom ute... men han satte sej bestämt på rumpan... och gick inte ett steg när vi kom ut på vägen... Han satt o tittade på rollatorn o jag förstod vad som gällde .. Han skulle åka med .. men tanklös som jag varit o inte tagit med ngt jämnt föremål att lägga i botten på rollatorkorgen så fick han sitta på sittbrädan.. Det gick väl bra till en början .. men han kanade ju av vid ngr tillfällen ... och då ville han inte vara med längre så han vände o satte av i en väldig fart hemåt.. Jag hade tagit av honom kopplet så jag hann inte med ... men när jag kom hem satt han vid dörren o jamade .. Bara att släppa in honom o så hämta posten ensam... Fick telefon just nu från min läkare... jag ska gå o röntga mina lungor... efter som jag är så trött...hade för lågt intag av levaxin... men en glädjande sak var att mitt sockervärde snart är nere på där det var när jag tappade sugen på att egentligen hålla koll på vad jag stoppade i mej... så man ser att det lönar sej att vara lite rädd om sej själv...Ja det här blev ett ordentligt svammel ... men det är väl vanligt när det gäller mej... Ha det nu så gott... o var rädda om er ... Kram! +

Kommentera här: